Tartışmasız: Tork metodu, araç, makine ve çelik konstrüksiyonda en yaygın olarak kullanılan uygulamadır. Birçok tasarımcı ve tesisatçı tarafından tercih edildiğini uygulamak teknik olarak oldukça kolaydır. Nihayetinde, büyük civata bağlantılarının büyük bir kısmı bugün izlenen torkla sıkılacak. Ama her zaman ideal değildir. Çünkü tork işleminde sürtünme kayma yüzeylerinde ve somun desteğinde veya civata başının altında ve eşleştirilmiş dişlerde gerçekleşir. Sürtünme katsayısı üzerinde ifade edilen, ancak cıvatadan civataya farklı olan sürtünme. Farklı sürtünme tork işleminde farklı önyükleme kuvvetlerine yol açar.

Bu da, civata bağlantılarında gerekli olan ön yüklemeye bile ulaşılamaz veya civata bağlantıları plastik olarak deforme olur ve tork işlemi ile sınırlanamaz. Sürtünme dalgalanma katsayıları nedeniyle, civata bağlantısının genellikle büyük olması gerekir. Civata böylece gerçekte gerekenden daha büyük ve daha ağır oluyor. Sonuç olarak, diğer tüm bileşenler daha büyük ve bu nedenle daha ağırdır. Sürtünme katsayısı μ = 0.15 olan gerekli ön yük elde edilmez, bu da vcivatanın kayda değer bir belirsizlik ve başarısızlığa yol açar. Sürtünme katsayısı μ = 0,07 olan bir plastik deformasyon ve dolayısıyla bağlantının tahribatı tehdit eder.

Bu nedenle, tork yöntemi tipik olarak, cıvataları muhtemelen daha yüksek sürtünme ile yıpratmamak için sadece yüzde 60 ila 70 arasında kullanmak üzere tasarlanmıştır. Belirsizlikler sadece tork yöntemiyle sınırlandırılamaz. Tork kontrollü sıkma işlemi için bir ön koşul, bileşiğin sürtünme katsayısının dar sınırlarında tanımlanmış bir yağlanmasıdır.

Hafif ve pratik ,daha az yakıt yakmak içinde önemlidir.Burada ne kadar tasarruf edilebiliyorsa o kadar iyidir, Liebherr beton pompaları yeni bir kamyona monte edilen beton pompasında etkileyici bir şekilde gösterildi: 400 kilogramın düştüğü ağırlık, yakıt tüketimi ve frenlerin aşınması üzerinde olumlu bir etkiye sahip. Daha hafif bir çevirme halkası ve daha küçük vidalar kullanmak mümkün olduğundan, zayıflama için temel, vida bağlantısının optimizasyonu oldu.

Mobil verim limitleri kontrollü sıkma (SGA) detaylı olarak

Diğer şeylerin yanı sıra, bu ağırlık tasarrufu, otomobil üreticilerinin onlarca yıl boyunca verim sınırı kontrollü sıkmaya (SGA) güveniyor olmalarıdır. Bu sürtünmeden-bağımsız yöntemi kullanarak günde on milyonlarca vida sıkıyorlar. SGA somunu ve cıvatayı birbiri ile birbirine çevirerek bir civata bağlantısını sıkarken, sadece eksenel bir gerilmenin değil, aynı zamanda yanal kuvvetlerin sürtünmesinin bir sonucu olarak burulma gerilmesinin de gerginleşmesinden yararlanır. Cıvatanın akışı, gerilim ve torsiyonun referans geriliminin akma noktasına ulaştığı yerde başlar. Ön gerdirme işleminden kısa bir süre sonra, cıvatadaki burulma bileşeni büyük oranda geri döner, bu sayede, ön germe kuvveti kaldığında karşılaştırmalı gerilme azalır. Aşırı elastik önceden yüklenmiş bağlantı, yine elastik bir bağlantı rezervi kazanır.

Neredeyse bakım gerektirmez mi? Ama elbette

İlk ve en önemlisi, civatanın mümkün olan en yüksek kullanımı önemli ölçüde daha az bakım gerektirmektedir. Daha uzun bakım aralıkları, daha az insan saati veya sistemin veya aracın durmasıyla para tasarrufu sağlar. Ayrıca, bir parça veya civalatamanın servis kullanımı sırasında hasar görmesi ve değiştirilmesi gerekir. Bunun üstüne daha az başvuru talebi eklenir. SGA ayrıca, özellikle boyalı bileşenlerde gözlenen ayar davranışlarının ihmal edilebilir olmasını sağlar. Daha da önemlisi, daha iyi yüklü cıvatalı bağlantılar otomatik olarak daha küçük bileşenlere ve dolayısıyla daha düşük ağırlığa neden olur.

Bununla birlikte, araba üreticileri sadece ağırlıklarını korumak için SGA’ya güvenmiyor. Aksine, özellikle malzeme problemleri durumunda sınır kontrollü sıkılaştırma puanları gerilir. Aletler, gradyan kontrolünü kapattığından ve dolayısıyla da hata eğilimli bir civata bağlantısını önlediğinden. flanş yüzeyi eş düzlemli örnek döner kafa ile, değilse bile, SGA kanıtlanmıştır: tork yöntemi, dönme açısı civata, aynı zamanda açıklıktan değil sadece anı katılmak kapalı esnemek değil etkiler. Akıllı bir mobil araç bunu SGA ile tanır ve kapanır